Er zijn voor de thuisploeg 11 spelers op het wedstrijdblad genoteerd en 8 voor de bezoekers. Bij Poperinge ontbreken Siebe (gekwetst) en Florin (belet). Net zoals onze U18, heeft ook Wevelgem nog geen wedstrijd gewonnen in de terugronde. Hopelijk wordt deze match dus onze eerste overwinning.
Na anderhalve minuut in het eerste quarter zijn er al 3 fouten tegen Wevelgem gefloten. In totaal zullen ze er 20 maken, dubbel zoveel als Poperinge. 2 spelers van Poperinge waren goed voor 7 van die 10 fouten. Spijtig genoeg voor de Roden zijn de thuisspelers niet alleen goed in fouten maken maar ook in punten maken. Na 2’ is de stand al 7-1. 4 minuten later is het 12-4 om te eindigen op 19-6. Wevelgem speelt zo ongeveer de ganse match op de press. Daardoor wordt Poperinge tot veel foute passen gedwongen. De shots van de thuisploeg zijn top. Zo zullen ze in totaal 8 driepunters maken tegenover 2 voor de bezoekers.
Na 2 minuten in het volgende quarter krijgt Poperinge een technische fout. Wevelgem blijft verder uitlopen. Na zes en een halve minuut is de stand 40-20 dankzij een paar fastbreaks van de thuisploeg. De stand voor de pauze is uiteindelijk 50-26. De Roden hebben deze 10 minuten 20 punten gemaakt. Ook een sterk quarter voor Welgem met 31 punten.
Na de pauze blijft het spel verder gaan zoals voor de rust. Na 2’30” is de stand 55-28, na 7’ 69-30 om te eindigen met een voorsprong voor Wevelgem van 41 punten (73-32). Opnieuw veel balverlies bij Poperinge. De bezoekers maken evenveel (lees : even weinig) punten als in Q1, nl 6.
In het vierde quarter maken de onzen evenveel punten als in het tweede quarter, zijnde 20 punten. Dit is twee punten meer dan de thuisploeg. Ondanks de grote achterstand, blijft Poperinge er dus toch voor gaan. Kort samengevat : na 3’30” 78-41, na 6’ 80-43 en na 10’ 91-52. Raar dat Wevelgem zijn eerste drie wedstrijden verloren heeft.
Om met een positieve noot te eindigen : Poperinge heeft toch een aantal mooie acties en mooi samenspel getoond. Meer van dit in de volgende wedstrijden en het komt goed.